ساده ترین تعریف برای بهینه سازی وب سایت: قرار دادن وب سایت شما در مقابل دید بازدید کنندگان مورد نظرتان که همان تبلیغات هدفمند است. (Targeted Advertising)

بهینه سازی وب سایت یا خدمات سئو شامل تکنیک ها و اعمالی است که رتبه بندی وب سایت را بر مبنای کلمات کلیدی خاص در موتورهای جستجو بهبود می بخشد. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال مطالب خاصی به جستجو مشغولند، برای یافتن مطالب مورد نظر خود با درج کلمه یا کلمات مرتبط (Keywords) با آن موضوع در موتورهای جستجو شروع به کاوش می نمایند. موتورهای جستجو صفحات وبی را که در آنها از کلمه یا کلمات مرتبط (کلمات کلیدی) استفاده شده لیست می کنند. بالاترین رتبه بر مبنای هر کلمه یا کلمات کلیدی بر مبنای قوائد و دستورالعملهای هر موتور جستجو طبقه بندی شده و به کاربران ارائه می دهند. به دلیل محبوبیت و امکانات متنوع موتور جستجوی گوگل (Google Search Engine)، آمار نشان می دهد که ۶۵% از جستجوهای کاربران در این موتور انجام می شود و در نتیجه رتبه بندی در این موتور جستجو بسیار حائز اهمیت است. گوگل قواعد و دستورالعملهای رتبه بندی وب سایت ها را بصورت کلی اعلام می نماید تا صاحبان وب سایت ها با رعایت آنان به ارتقاء صفحات وب خود بپردازند.

بتنوع و تغییر بعضی از این دستورالعمل ها در فواصل زمانی معین و نامعین توسط گوگل است که باید رتبه بندی وب سایت ها را امری نسبی و متغییر دانست. از مهمترین این دستورالعمل ها می توان به سه مورد مهم و اساسی که گوگل به آن همواره تاکید دارد اشاره کرد که شامل:

محتوا و طراحی وب سایت (متن، عکس ها و نمایشهای ویدیویی-تصویری وب سایت) (Content & Design)
مسائل فنی وب سایت (Technical)
مسائل مربوط به کیفیت وب سایت (Quality)

رعایت دستورالعمل ها و قوائد کلی گوگل و همچنین تجربه عملی سالها فعالیت مستمر در ارتقاء و بهبود جایگاه وب سایت های متعدد است که شرکت پارسیان مهر به یکی از پیشروترین و معتبرترین شرکتهای ارائه کننده خدمات بهینه سازی وب سایت ایران تبدیل گشته است. برای ارتقاء صفحات وب سایت خود بر مبنای کلمات کلیدی مورد استفاده در صنعت و زمینه کاری مخصوص خود با مشاوران شرکت پارسیان مهر تماس حاصل نمایید.

مزایای بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت در حال حاضر یک عمل علمی و مهندسی محسوب می شود. بر همین اساس پارسیان مهر با استفاده از آخرین تکنیک های بهینه سازی سایت شما را در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو قرار می دهد. قبل از هر چیز باید بدانیم که فرآیند طراحی سایت زمانی موفق است که جذب بیینده کند. وب سایت بدون بیینده همانند کاتالوگ و کارت ویزیتی است که چاپ شده ولی به دست مخاطبان نرسیده و یا در کشوی میز شما باقی می ماند. جدای از کیفیت طراحی سایت و همچنین فناوری های مورد استفاده در آن، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لزوماً یک سایت زیبا و پر محتوا تضمینی برای بازدید آن توسط مشتریان شما نمی باشد، پس باید وب سایت شما را در مقابل دید بازدیدکنندگان قرار داد تا موفقیت کامل آن سایت حاصل شود.
مزایای بهینه سازی وب سایت و بهبود جایگاه وب سایت چیست (ارتقاء رتبه بندی وب سایت چیست)؟

امروزه حدود ۸۵% از بازدیدکنندگان در وب از طریق موتورهای جستجوگر (Search Engine) به وب سایت ها راه پیدا می کنند. بر طبق همین آمار حدود ۶۵% بازدیدکنندگان جذب وب سایت هایی می شوند که در صفحه اول نتایج موتور جستجو و فیمابین رتبه ۱ الی ۳ قرار دارند . مهمترین مزایای بهینه سازی وب سایت شامل موارد زیر می گردد:

افزایش بینندگان و مراجعه کنندگانی که با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری شما در حال جستجو در موتورهای جستجو هستند. (تبلیغات هدفمند)
افزایش آمار بینندگان و بالا رفتن آمار ترافیک وب سایت شما که نتیجه آن افزایش آگاهی و اطلاع از محصولات و خدمات شماست و مستقیما” به فروش بیشتر می انجامد.
کسب اعتبار و محبوبیت بیشتر برای شرکت شما
برتری جایگاه شما نسبت به رقبای تجاری خود
تبلیغات همیشگی، هدفمند، پایدار و بسیار کم هزینه در مقایسه با روشهای دیگر تبلیغاتی برای محصولات و خدمات خود در سطح ملی و جهانی

از شما درخواست می شود رفتار خود را در این مورد ارزیابی کنید. اگر به دنبال کالا و یا خدمتی خاص باشید و شخص یا سازمان ارائه کننده ی این خدمات را از قبل نشناسید، معمولاً از چه راه هایی محصولات و خدمات مورد نظر خود را می یابید؟ قطعاً یکی از راه های متداول، استفاده از موتورهای جستجوگر، به خصوص گوگل خواهد بود.

همانند سایر امور مربوط به طراحی سایت،خدمات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر خدمات سئو (Search Engine Optimization) نیز کاملاً تخصصی و زمان بر است. برای کسب رتبه های بالا در رابطه با یک کلمه خاص گاه ۳ الی ۶ ماه به وقت نیاز وجود دارد.

خدمات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در پارسیان مهر شامل موارد زیر است:

تحلیل (Analyze) رقبا و جایگاه فعلی آنها در موتورهای جستجو
بررسی و تحقیق کلمات کلیدی مورد نظر مشتری و تحلیل و آنالیز آن
تهیه متون و مطالب وب سایت قبل از طراحی سایت بر مبنای استانداردهای مورد توجه موتورهای جستجوگر
طراحی وب سایت بر اساس آخرین استانداردهای روز مورد توجه موتورهای جستجوگر (بخصوص الگوریتم های گوگل)
معرفی به موتورهای جستجوگر همچون Google، Yahoo، Bing و سایر موتورهای جستجو
تدوین یک استراتژی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تبادل لینک
تحلیل آمار بازدیدکنندگان وب سایت و بررسی رفتار آنها در طول مدت زمان مورد نظر

سئو خارجی سایت چیست؟

برعکس سئو داخل سایت بهینه سازی بیرونی سایت کاملا  خارج از سایت انجام می گردد،سئو خارجی در عمل شامل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می باشد.

نکته:سئو خارجی مانند شمشیر دولبه است یعنی همان قدر که می تواند برای یک سایت مفید باشد می تواند مضر نیز باشد و باعث شود یک سایت جایگاه خود را از دست داده و با افت رتبه مواجه شود.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

 

سئو خارجی سایت شامل چه کار های است؟

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود. یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است. به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

وبلاگ نویسی
کامنت گذاری در سایت‌ها
ارسال پست در انجمن‌ها
ثبت سایت در دایرکتوری‌
شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
و…

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

سوشیال مدیا (Social Media)

شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان مکملی در کنار روش های دیگر بهینه سازی خارج سایت (سئو خارجی) به کار برده و سیگنال های مثبت را روانه سایت ما کنند.با اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک برای سایت خود جذب کنید.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

ثبت در گوگل مپ

یکی از ارکان لوکال سئو ثبت موقعیت مکانی خود در گوگل است.این کار اثرات مثبتی بر روی سایت شما دارد همانطور که در الگوریتم گوگل کبوتر بیان کردیم احتمال جذب ترافیک از طریق نتایج جستجو توسط کسانی که در محدوده جغرافیایی شما سرچ می کنند بیشتر است.

شبکه‌های اجتماعی (Social Media)

شبکه های اجتماعی می توانند بخشی از استراتژی شما در بهینه سازی خارج سایت به شمار بروند و همچنین شکلی از لینک بیلدینگ داشته باشند. لازم به ذکر است که تقریبا همه لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌شود خصوصیت “NOFOLLOW” دارند اما به این معنا نیست که هیچ ارزشی نداشته باشند. ایجاد پروفایل و به اشتراک‌گذاری مقالات از جمله کارهای است که می‌توان در سوشال مدیا انجام داد.
شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)

سوشال بوکمارک ‌ها جزو آن دسته از  شبکه‌های اجتماعی می باشند که کاربران می‌توانند آدرس صفحاتی که علاقه دارند را ذخیره کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. این روش می‌تواند در ترافیک ورودی هم تاثیر‌گذار باشد. با توجه به حیطه کاری تان می‌توانید در شبکه‌های reddit.com, stumbleupon.com, scoop.it ، delicious.com عضو شوید.و محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

 

راهنمایی طلایی در مورد نوشتن محتوای ارزشمند

تنها ۲۰% از مطالب صفحه خوانده می شودند؟ شوکه کننده است، درسته؟ اما از خودتان سؤال کنید، وبلاگ‌هایی که می‌بینید چند تا از محتوای آنها را کلمه به کلمه می‌خوانید؟ یا حتی بیشتر از ۲۰% آن را می‌بینید؟
دلیل اصلی چیست؟
هر کس برای زمان خود ارزش قائل است و برای محتوایی که به اشتراک گذاشته شده انتظار بیشتری می‌رود و اگر چیزی توجه شما را جلب نکند آن را رها می‌کنید. بنابراین خوانندگان در صورتی که محتوای ارزشمندی به اشتراک نگذارید وبسایت شما را رها می‌کنند.

به عبارت دیگر شما ترافیک، مشتری راغب (leads) و فروش را از دست می‌دهید.
در تحقیقی که انجام شد، یک نظرسنجی از ۲۷۶ بلاگر و بازاریاب صورت گرفت و نتایج آن به شرح زیر بود:

این نتایج توسط وبلاگ نویسان و بازارایاب‌های مورد مطالعه مشخص شده است که فاکتورهای اصلی برای ایجاد محتوای ارزشمند شامل موارد زیر هستند:

  • مرتبط بودن (Relevancy)
  • کاربردی بودن یا عملی بودن مطالب ارائه شده
  • موثق بودن منبع
  • توسط داده‌هایی حمایت شود

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

حالا اهمیت هر فاکتور را به طور عمیق‌تر توضیح می‌دهیم:

۱- مرتبط بودن محتوا

در سال ۲۰۱۶ سایتی بود که برخی از موضوعات آن به شرح زیر بود:

  • بهترین پلاگین‌های وردپرس
  • چگونه فالورهای توییتر خود را افزایش دهیم؟
  • زمانی که می‌میرید چه اتفاقی برای سایت شما می‌افتد؟
  • آیا کارآفرینی برای شماست؟

همانطور که می‌بینید، این موضوعات هیچ پیوستگی با هم ندارند. به خصوص اینکه وبلاگ قرار بود در مورد بازارایابی محتوا باشد و نتیجه آن بود که باعث شد ترافیک به طور قابل توجهی کاهش یابد. در نظر داشته باشید که بدست آوردن ترافیک کار دشواری است، پس از برنامه ریزی مناسبی برای جذب و حفظ آن نداشته باشید، افت شدیدی خواهید کرد و زحمات خود را به هدر خواهید داد.

بنابراین تصمیم گرفته شد که وبسایت سازماندهی شود و با محتوایی دسته‌بندی شده و استراتژیک‌تر شروع شود. برای مثال این پست نوشته شد:
فاکتورهای اعتبار وبسایت: ۵۳ نکته برای بهبود تأثیر بیشتر
به این دلیل که متوجه شدیم بسیاری از افراد در مورد اعتبار برند و اعتماد می‌نویسند و روند جستجوی مناسبی در گوگل ترندز (Google Trends) نسبت به پایان سال دارد.

این موارد بیانگر یک پیروزی بزرگ برای سایت بود، از آنجا که در این مطالعه مشخص است گوگل مرتبط بودن محتوا را به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کند و این مرتبط بودن صفحه را با استفاده از آنالیز چند فاکتور در محتوا بررسی می‌کند که چه کلمات خاصی در کجا و چگونه به کار برده شده است.

۲- کاربردی بودن یا عملی بودن محتوا

خوانندگان محتوایی را می‌پسندند که راه حل مشکلات‌شان را بگوید و می‌خواهند برای آنها مرحله به مرحله توضیح داده شود. چرا فکر می‌کنید بسیاری از سایت‌های دستور غذا محبوب هستند؟ به این دلیل که آنها عملی ارائه می‌کنند، دستورات مرحله به مرحله را به افرادی که به دنبال بخش خاصی از اطلاعات هستند توضیح می‌دهند. محتوای شما باید اینطور باشد. بنابراین کاربردی بودن یا قابلیت استفاده از محتوا بر روی موفقیت رتبه‌بندی در موتور جستجو تأثیر دارد. اگر محتوایی را تولید کنید که صرفا به بیان مطالب تئوری می پردازد، نمی توانید مخاطب خود را حفظ کنید.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

۳- قابل اعتماد بودن منبعی که محتوا از آن نوشته می‌شود

زمانی که رئیس سابقه مت کاتز در مورد آیا وبلاگ نویسی مهمان مرده است؟ نوشت: پس از آن پست بیش از ۶۰۰ نظر در ۳ ماه ایجاد شد؛ بالای ۷۰۰۰ عدد به اشتراک گذاشته شد:

و صدها نفر بازاریاب و وبسایت افکار خودشان را به اشتراک گذاشتند مبنی بر اینکه آیا وبلاگ نویسی مهمان مرده است یا نه؟
برای اینکه محتوای شما ارزشمند باشد باید شخصی باشید که قابل اعتماد در نظر خواننده باشید، فردی باشید که خواننده بتواند بر روی بینش ارزشمند شما حساب باز کند. بنابراین در صورتی که محتوای منتشر شده در سایت نوین نباشد و یا مورد علاقه کاربران علاقه نگیرد باعث کاهش محبوبیت وبسایت می‌شود.

۴- چنانچه متن واقعا معتبر باشد و نیز با داده‌هایی حمایت شود

داده‌ها نقش اصلی را در محتوا ایفا می‌کنند. در واقع محتوای نوشته شده که مبتنی بر آورده داده محور باشد درستی آنچه می‌باشد که به اشتراک گذاشته‌اید. به عنوان مثال در محتوای نوشته شده زیر، نوعی از داده به اشتراک گذاشته شده است:

حالا زمان آن است که نشان دهیم چطور به طور دقیق محتوای ارزشمند تولید کنیم.

بهینه سازی برونی سایت یا سئو خارجی چیست

فرایند ۳ مرحله‌ای برای نوشتن محتوای ارزشمند در سال ۲۰۱۷

به همان اندازه که فاکتورهای ذکر شده در بالا مهم هستند، ۳ مرحله وجود دارد که باید برای ایجاد محتوای باررزش‌تر به کار برید:
مرحله ۱: نوشتن به طور ساده
مرحله ۲: جلوگیری از تکرار
مرحله ۳: به طور کلی حس کنجکاوی را تحریک کنید

  1. نوشتن ساده و به شیوه‌ای که خواننده بتواند درک کند: خوانندگان برای خواندن یک محتوا واژگان دشوار و کلمات پیچیده را نمی‌خواهند. در درجه اول زمانی که برای اولین بار پیشنویس خود را به پایان می‌رسانید چند روز به آن کاری نداشته باشید (در صورت امکان)؛ زمانی که چند روز متن را نبینید هنگامی که آن را دوباره می‌بینید با دید روشن‌تری می‌توانید بهتر آن را ویرایش کنید. در مرحله بعد همه اشتباهات را حذف کنید این اشتباهات شامل کلمات ضعیف مورد استفاده می‌شود که مناسب متن نیست. بنابراین به یاد داشته باشید که بهترین محتوای نوشته شده در ساده‌ترین واژگان است.
  2.  از تکرار در محتوا اجتناب کنید: در صورتی که تکرار کلمات و عبارات به طور مؤثر انجام شود باعث هدایت خواننده در محتوا می‌شود و باعث تقویت انتقال پیام به مخاطب می‌شود. به طور کلی نباید کلمات، عبارات و نظرات را به طور غیر ضروری تکرار کرد، به این دلیل که باعث کندی سرعت خواندن و ناامیدی خواننده می‌شود. بنابراین ایجاد یک پست کوتاه‌تر و مختصرتر بهتر از پستی پر از محتوای تکراری است.
  3.  بخش‌های متعدد حس کنجکاوی را در محتوای خود بپاشید: محتوای تولید شده باید به اندازه کافی قابل درک باشد و مقداری حس کنجکاوی مخاطب را تحریک کند؛ بدین صورت که خواننده بخواهد مطلب را تا آخر بخواند.

سئو چیست؟(بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو که به اشتباه بهینه سازی موتورهای جستجو ترجمه شده است. روشی است که توسط آن محتوای درون سایت خود را به ترجمان بهتری برای موتورهای جستجو (در راس آن گوگل) قرار می دهیم.

سئو

 

سئو رقابتی است که پایانی برای آن نیست. مهم نیست که شغل مورد نظر چه قدر بزرگ است نکته مهم و مشترک این است که تمامی مدیران در تلاش هستند که محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. از طرفی دیگر باید نام وب سایت در صفحه جستجوی گوگل حتما باشد و در این حالت است که سئو اهمیت پیدا می کند.

هیچ راه میانبری وجود ندارد که سایت شما در نخستین صفحه سرچ گوگل قرار گیرد. درست است که می توانید با دادن آگهی به Google adwords سایت خود را به لینک های اول برسانید اما برای اینکه سایت تان برای مشتری ارزش بیشتری داشته باشد و به صورت ارگانیک، در صفحه اول جستجو بیایید باید از استراتژی های سئو به صورت آگاهانه استفاده و آنها را پیاده سازی کنید. در اینجا ابزارهایی را که برای سئو کاربرد دارد را بررسی می کنیم.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو به دو قسمت تقسیم می شود:

  • سئو در کد (برنامه نویسی)
  •  سئو محتوا

 

سئو در کد:

شاید بتوان در این قسمت پیشنهاد های متفاوتی داد، اما بگذارید سرتان را درد نیاورم. از وردپرس استفاده کنید به دلیل اینکه بهینه سازی کامل در برنامه نویسی و کد آن رعایت شده است.

قبلا در مطلبی تحت عنوان “چرا وردپرس” توضیحات کاملی را ارائه نمودم. در مورد طراحی سایت هم به صورت تکمیل توضیحات ارائه شده است.

  • 1