سئو چیست ؟ و به چه معنی است؟ در این نوشتار منظور داریم در رابطه با مفهوم سئو و بهینه سازی سایت با شما عزیزان گفتگویی داشته باشیم.
سئو چیست و به چه معنی است ?

سئو چیست؟ سئو مخفف واژه ی انگلیسی Search Engine Optimization و به معنای و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر است. تاریخ سئو از سررسید موجودیت موتور های جستجوگر آغاز شده و الی به امروز پیوسته دارد.
تعریف کم سئو چیست؟
به هر اقدامی که به چهره مستقیم و توسط شما برای بالا بردن رتبه سایت در موتوری های جستجوگر همانند گوگل، بینگ و یاهو چهره می گیرد سئو و بهینه سازی گفته می شود.
از سنه های 1994 الی 1998 سئو سایت پیچیدگی الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به 1000 شماره هم نمی رسیدند و گویه کار و جنبش اکثر آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بود، لذا موتور های جستجوگر نظیر گوگل سخت زیادی با معرفی و درک محتوای آن ها نداشتند. ولی از سال 1998 به بعد و افزایش سایت ها، موتور های جستجوگر تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند الی سایت های را از نظر قدرت با یکدیگر رتبه بندی کنند الی بتوانند سایت نیرومند تر را بالای نتایج جستجو و سایت های ناتوان تر را زیر سایت های نیرومند تر به نمایش بگذارند. اولین الگوریتم گوگل الگوریتم کبوتر بود که بدست مدیران کنونی گوگل یعنی Larry Page و Surgery Brain طراحی شده بود. از آن سررسید لغایت به حال تمامی وب سایت ها به تعقیب بدست آوردن فاکتور های رتبه بندی موتور های جستوگر هستند لغایت در سدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان اکثریت را جذب کنند. سئو تارنما یا بهینه سازی سایت یکتا از خدماتی است که توسط تیم سئو دورنگار سپریدن می شود.
هدف از سئو چیست

به طور خلاصه هدف از سئو افزایش بیننده است واین بیننده می تواند در هر سایتی به طور متفاوت عمل کند. به طور مثال شما با سئو س ایت فروشگاهی به فروش اغلب و برندینگ بهتر می رسید، ولی با سئو در یک سایت خبری شما فقط به بازدید کننده اغلب و در نتیجه رتبه السکای بهتر و در سرانجام برندینگ بهتر دست پیدا می کنید. ولی این نکته را هم یادآوری کنم که برای افزایش مخاطب به انفرادی کافی نیست و عواملی موئثری دیگری نیز هستند که در رشد و گسترش یک وب سایت نقش بسزایی دارند. اهمیت سئو در چیست؟ احتمالا پس از مطالعه متن فوق این سوال در ذهنتان پیش آمده باشد که اهمیت سئو چیست؟
سئو را از کجا پیش درآمد کنیم
سئو به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود، سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) سئو داخلی 30% و سئو خارجی 70% از فاکتور های رتبه بندی موتور های جستجوگر را تشکیل می دهند. سئو داخلی به طور کلی شامل موارد زیر می شود:
تولید محتوا
استاندارد بودن قالب
لینک بیلدینگ داخلی
متاتگ ها

تعریف سئو

سئو به معنی بهينه‌سازی سایت برای  موتور های جستجو می باشد که  برگرفته از Search Engine Optimization بهینه سازی برای موتور های جستجو شاید به خودی خود معنای و تعریف کاملی نداشته باشد فرض کنید شما صاحب موتور جستجو گر باشید و یا بهتره بگیم خودتون رو جای گوگل بزارید چه سایتهایی رو تلاش میکنید در اول صفحه بیارید چون هدف اصلی موتور های جستجو نمایش بهترین و نزدیک ترین کلمات جستجو شده به کاربران می باشد ، از طریق بهینه سازی سایت میتوانید مورد توجه موتور های جستجوگر  باشید

هدف سئو

کمک به وب‌سایت ها برای بدست آوردن رتبه های بهتر در نتایج موتورهای جستجو که باعث نمایش صفحات مرتبط با کلمه جستجو شده می شود و نتایج بهتر و قابل اعتمادتری به کاربر نشان داده خواهد شد.

مزایای سئو

  • ترافیک وب سایت را از طریق موتورهای جستجو افزایش می دهد.
  • باعث شناخته شدن هر چه بهتر برند در فضای مجازی خواهد.
  • فروش محصولات را افزایش خواهد داد.
  • ارزان ترین ابزار تبلیغاتی است.
  • بیشترین بازدهی در تبلیغات را دارد.

انواع سئو

1- سئو کلاه سفید یا White Hat SEO

2- سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO

مهم ترین موتورهای جستجو برای سئو

مهم ترین موتور جستجو برای سئو موتور جستجوی گوگل است با توجه به اینکه موتورهای جستجوی دیگر نظیر بینگ مایکروسافت و یاهو در نتایج فارسی کیفیت مناسبی ندارند و همچنین میزان جستجوها در آنها بسیار کمتر از گوگل است.

تفاوت سئو کلاه سفید با کلاه سیاه

سئو کلاه سفید مجموعه اقدامات مجاز و تایید شده توسط موتورهای جستجو است که باعث ایندکس بهتر مطالب در موتورهای جستجو و نمایش بهتر کلمات مورد نظر در نتایج جستجو دارد.
سپو کلاه سفید مجموعه اقداماتی است که سعی دارند موتورهای جستجو را فریب داده تا بتوانند کلمه یا کلمات مورد نظر خود را در نتایج جستجو به جایگاه مورد نظر برسانند و نتیجه این روش می تواند منجر به حذف سایت از موتورهای جستجو و منجر به جریمه وب سایت شود.

سئوکار کیست و چه وظایفی دارد؟

اصطلاح سئوکار به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که مجموعه اقداماتی را برای افزایش رتبه سایت در یک یا چند موتور جستجو نظیر گوگل انجام می دهند. سئوکار می تواند کلاه سیاه یا کلاه سفید باشد.

نحوه یافتن یک سئوکار حرفه ای

حقیقتا یافتن یک سئوکار حرفه ای با توجه به آشفته بازاری که در این حوزه وجود دارد، کار بسیار سختی شده است و نمی توان به سادگی یک سئوکار حرفه ای و کلاه سفید را از یک شخص غیرحرفه ای یا کلاه سیاه تشخیص داد. اما می توان با توجه به چند ویژگی ذاتی سئو تفاوت بین این دو را متوجه شد.

پروسه سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به صورت ذاتی کاری زمان بر و وقت گیر است و با توجه به رقابت کلمه یا کلمات کلیدی مورد نظر معمولا به سرعت نمی توان نتیجه مطلوب را گرفت و می بایست برای بدست آوردن یک جایگاه به صورت دائمی زمان بسیاری گذاشت بنابراین مهم ترین ویژگی سئو کلاه سفید زمان بر بودن آن است.

همانند بسیاری از فعالیت های اقتصادی سئو هم نیاز به هزینه زیادی برای بررسی و رفع مشکلات و سپس تولید محتوا بهینه شده و انتشار در وب سایت های مناسب دارد بنابراین گزینه بعدی هزینه است که نمی تواند خیلی ارزان باشد!

در نظر داشته باشید که معرفی به گوگل، در عین سادگی امری مهم و تأثیرگذار در پیاده سازی یک برند می‎باشد و به طور مستقیم می‎تواند به روند فروش مجموعه کمک نماید.