سئو ( SEO ) یا همان بهینه سازی برای موتور های جستجو ، به معنی این است که وب سایتی را به نحوی بهینه سازی کنید که موتور های جستجو مانند گوگل Google ، هنگامی که فردی در مورد مطلب ، محصول یا سرویسی که آن سایت ارائه می دهد جستجویی انجام داد ، سایت مربوطه رتبه بالایی داشته باشد و به اصطلاح بیشتر دیده و خوانده شود.

اما صرف نظر از معنای لغوی، مفهوم سئو چیست؟ بالا آوردن سایت در موتور های جستجو؟ یا معنایی فراتر برای سئو وجود دارد؟ در ادامه این پست همراه سایت استوری باشید.

سئو ( بهینه سازی برای موتورهای جستجو –SEO) چیست ؟

سئو یا SEO، مخفف Search Engine Optimization می باشد و همانطور که میبینید ، تعریف آن هم تا حد زیادی بیانگر مفهوم اصلی می باشد.

در ادامه این بحث ، سعی داریم تا به تمامی سوالات کلی و اولیه شما درباره سئو پاسخ دهیم.

چرا سئو – SEO اهمیت دارد؟

بگذارید قبل از اینکه بدانیم سئو چیست، نگاهی به اهمیت آن بیندازیم. امروزه اکثر کمپانی ها ، شرکت ها ، فروشنده ها ، سرویس دهنده ها و به طور خلاصه ، فعالان در بخش های مختلف تولید و توزیع کالا یا ارائه خدمات مختلف ، با توجه به سرعت بالای استفاده از اینترنت و در دسترس بودن آن همیشه و همه جا با رشد گجت های متنوع از جمله گوشی های موبایل هوشمند ، ساعت ها و غیره، نیاز به داشتن یک وبسایت را احساس کرده اند. این نیاز در واقع در ابتدا برای معرفی مجموعه ، کالاها و خدماتی است که آن مجموعه ارائه می دهد. اما آیا داشتن یک وبسایت کافیست؟ آیا اصلا نیازی به سئو هست؟ اهمیت سئو در چیست؟

به همین نسبت هم جستجوی موارد مورد نیاز توسط مصرف کننده در اینترنت بسیار رایج بوده و در چند سال گذشته ، رشد چند صد درصدی داشته است. چرا که با جستجوی موارد نیاز خود در اینترنت ، از موارد زیر بهره مند خواهد شد:

اهمیت سئو در دیده شدن توسط مشتری

  • داشتن قدرت انتخاب بالا
  • توانایی مقایسه سرویس ها و یا کالاهای مد نظرتان بدون اینکه نیاز باشد به چندین مغازه یا شرکت به صورت حضوری مراجعه کنید یا تلفن بزنید ( خیلی اوقات اوپراتور هایی که جهت پاسخ به سوالات مشتریان در نظر گرفته می شوند ، دارای دانش فنی کافی برای پاسخ دقیق به سوالات آن ها نیستند. )
  • صرفه جویی بسیار قابل توجه در زمان ، سوخت و هزینه های حمل و نقل

حال تصور کنید که در زمینه کاری شما ، صدها و یا حتی هزاران شرکت ارائه خدمت یا کالا نمایند. به طور مثال ، ما یک فروشنده تلفن های همراه را مورد بحث قرار می دهیم. اگر فردی در گوگل عبارت “خرید گوشی آیفون” را جستجو نماید با چه چیزی مواجه خواهد شد؟ اگر گوگل را مبنای جستجو قرار دهیم ، مصرف کننده یا همان کاربر ، با تعداد بسیار زیادی نتایج جسنجوی گوگل مواجه شده که در هر صفحه حدود ده سایت مختلف ، به ارائه این محصول ، نقد و بررسی آن یا به ارائه اخبار آن می پردازند.

در این مورد خاص ، به خاطر وجود کلمه “خرید” در جستجوی کاربر ، صفحات اول همگی به فروشندگان این گوشی تعلق دارند و شاید تا صفحات 4 و 5 ، خبری از تحلیل گران و مقالات و اخبار درباره این گوشی به چشم نخورد.

به نظر شما کاربر بعد از مواجه شدن با نتایج جستجوی گوگل چه می کند ؟

احتمالا این پاسخ در ذهن شماست که از بالا به پایین ، شروع به باز کردن سایت ها و مطالعه و بررسی قیمت ها ، مدل ها و خدمات ارسال می نماید. صبر کنید ! چی ؟ از بالا به پایین ؟! بله درست است. طبیعت انسان ایجاب می کند که وقتی برتری خاصی بین نتایج دیده نشود ، بر اساس ترتیب از پیش تعیین شده به سراغ گزینه ها برود. و همچنین آزمایشات و مشاهدات نشان داده است که سهمی از کلیک ها که به اولین نتیجه گوگل در جستجو ها می رسد ، چندین برابر رتبه دوم است و شدت این موضوع به حدی است که صفحه دوم نتایج سرچ عملا سهم بسیار ناچیزی دریافت می کند.

سهم رتبه های جستجوی گوگل از کلیک کاربران و اهمیت سئو

گراف سهم هر یک از رتبه های جستجوی گوگل از کلیک کاربران.

به این ترتیب است که بهینه سازی یا همان سئو اهمیت پیدا می کند. چرا که هرچه بالاتر دیده شوید ، احتمال فروش بیشتری دارید.

به این ترتیب شد که سئو از حدود ده سال گذشته و با سرعت رشد وبسایت هایی که همگی یک کالا یا خدمت را ( که البته با تفاوت های کیفیت و قیمت و همچنین جزئیات همراه است ) ارائه می دهند ، این مورد که ” کدام یک بهتر است و شایسته است بالاتر از بقیه دیده شود” اهمیت پیدا کرد.

فرض کنید جستجوگر بتواند پاسخ سوال خود یا هر چیزی که دنبال آن می گردد را در همان اولین نتیجه بیابد. باید به سایتی که رتبه اول را در آن جستجو داشته تبریک گفت چرا که “آن مخاطب را جذب کرده است”.

سئو چگونه انجام می شود ؟ چه عوامل و فاکتور هایی در آن تاثیر گذار و مهم هستند ؟ آیا نیاز به ابزار خاصی است؟

فاکتور های تاثیر گذار در سئو

در پاسخ به سوال دوم باید بگوییم خیر. البته ابزار کمکی بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که در بررسی و آنالیز سایت با سرعت بالاتری به ما کمک می کنند. اما اگر کمی در کار بهینه سازی سایت حرفه ای شوید ، دیگر نیازی به استفاده از ابزار ها ندارید؛ هرچند که گاهی نمی توان بعضی کار ها را بدون استفاده از آن ها، در زمان کوتاهی انجام داد.

ذکر این نکته هم لازم است که بیشتر ابزار های آنالیز سئو ، رایگان بوده و در سایت های اینترنتی در دسترس می باشند.

برای انجام سئو یا به اصطلاح بهینه کردن وبسایت برای موتور های جستجوگر ، باید به مسائل بسیار زیاد و متنوعی توجه شود. از ظاهر و شکل و شمایل سایت گرفته تا رعایت استاندارد های ضروری و بعضا غیر ضروری که معمولا توسط طراحان سایت ، چندان مورد توجه نیست. تعداد فاکتور های تاثیر گذار و مهم در سئو ، بیش از 200 مورد است که در این بلاک و پست های بعدی ، قصد داریم شما عزیزان را در حد توان خودمان در ارائه مطالب ، با آن ها آشنا کنیم.

تمامی مسائل ، اخبار ، آموزش ها و خلاصه هرچیزی که در این وبلاگ درباره سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، طراحی سایت و خلاصه هر چیزی می بینید ، کاملا رایگان است و شما نیازی به پرداخت وجه ، لایک کردن و هیچ عملی برای دسترسی به مطالبی که برایتان جمع آوری و نگارش می کنیم ، ندارید !

حال بیایید ببینیم برای سئو ، چه کار باید کرد. سعی میکنم به ساده ترین شکل نقشه راه کلی برای شروع و ادامه کار بهینه سازی سایت را برایتان تشریح کنم.

1-شناخت سرویس ها ، مطالب و کالاهای ارائه شده در وبسایت هدف بهینه سازی
شناخت سرویس های وبسایت هدف سئو جهت تعیین استراتژی سئو اولین مرحله در شروع کار سئو چیست؟ پاسخ کوتاه: آشنایی با سایت هدف سئو؛
در واقع شناخت سرویس ها ، خدمات ، کالاها و یا مطالبی است که وبسایت مورد نظر ارائه می دهد. اگر شما شناختی اولیه از محتوای وب سایت مورد نظر نداشته باشید ، هنوز می توانید آن را بهینه کنید. اما باید بدانید که ممکن است بهینه سازی شما منجر به افزایش مشتری و بازدید سایت فوق نشود. چرا که ممکن است از عبارات و کلماتی استفاده کنید که هرچند درست هستند ، اما مورد استفاده عامه نیستند و زیاد در گوگل جستجو نمی شوند.
بنابراین در سئو وبسایت ، اولین و مهمترین قدم شناخت محتوای ارائه شده در سایت مورد نظر است. البته انتظار نمی رود که بروید و مدرک دانشگاهی در زمینه محتوای سایتی که با آن کار می کنید کسب کنید! بلکه در حد اطلاعات اولیه و عمومی آن زمینه ، کاملا کافیست.
2-شناخت و شناسایی رقبا و سایت های قوی و بهینه که زودتر از شما اقدام به سئو کرده اند.
آنالیز رقبا در سئو بسیار خوب. حالا وبسایت هدف را به طور کامل شناسایی کردیم. گام بعدی در سئو سایت چیست؟
واضح است ! اینکه سایت های رقیب چگونه خود را در مواردی به رتبه بالا و خوبی از سرچ گوگل رسانده اند ، می تواند الگوی بسیار خوبی برای شروع کار باشد.
برای مثال ، اگر شما یک شرکت مسافرتی دارید که اقدام به فروش تور های خارجی و ویزا می کند ، باید بعد از کسب اطلاعات کلی درباره تور و ویزا ، بدانید که سایت های رقیبی که در رتبه بالای گوگل هستند ( که در این زمینه ، تعدادشان هم کم نیست ) چه مطالبی دارند ، ساختار سایتشان به چه صورتی است ، روی چه کلماتی تمرکز بیشتری دارند و بسیاری موارد دیگر. البته به هیچ عنوان ، کپی برداری و مخصوصا کپی کردن مطالب سایت های بالا را در وبسایت خود ، توصیه نمی کنیم و برعکس ، بسیار شما را از این کار بر حضر می داریم. دلیل این مساله را در پست های بعدی وبلاگ سایت استوری دنبال کنید.
نیم مرحله ای که اینجا وجود دارد هم درباره تحقیق درباره کلمات کلیدی هدف می باشد. اینکه سایت مورد نظر در سئو، برای چه کلماتی باید بهینه سازی شود. این گام را قبل از شروع بهینه سازی، فراموش نکنید !
3- تنظیم استراتژی سئو
آری؛ همانند هر کمپین در زمینه دیجیتال مارکتینگ، برای یک کمپین موفق سئو هم نیازمند استراتژی هستیم. استراتژی سئو شامل یک هدف نهایی، مجموعه ای از اهداف و ابزار ها و روش های رسیدن به این اهداف و اندازه گیری میزان موفقیت در کسب اهداف تعیین شده می باشد. برای تنظیم یک استراتژی سئو، می توان از روش SWOT یا همان روش تعیین نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدات استفاده کرد.
درباره روش آنالیز SWOT در ویکی پدیا بیشتر بخوانید.
بدین معنی که دقیقا راه و مسیری که باید پیموده شود تا وبسایت و در حالت کلی تر، کسب و کار مورد نظر در زمینه سئو موفق باشد چیست و چگونه می توان موفقیت را اندازه گرفت و این مسیر باید چگونه پیموده شود.
این بحث بسیار پیچیده و زمان بر است و از حوصله این مقاله خارج است.
4- تولید محتوای مناسب = رمز موفقیت سئو
تولید محتوا رمز موفقیت سئو به جرات می توان گفت که تولید محتوا ، مهمترین اقدام در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شما می باشد. همانطور که میبینید ، این مطلبی که در حال خواندن هستید ، محتوایی نسبتا طولانی با حدود 2000 کلمه است که موارد به نحوی مناسب در آن شرح داده شده اند.
فواید بسیاری از تولید محتوای مناسب ، با مطالب خواندنی و طولی در حد معقول ( نه صرفا زیاد ) نصیب وبسایت شما می شود. درباره تولید محتوا در سایت استوری ، داستان طویل و درازی را برایتان آماده نقل می کنیم. پست های بعدی را از دست ندهید.
5- تولید لینک و آنالیز وب سایت های رقیب در زمینه لینک
ایجاد لینک برای سئو گوگل بارها تاکید کرده که لینک ، مهمترین نقش را در سئو بازی می کند ( و بعد از آن ، خود محتوا است ). پس باید حواستان را به این مورد خیلی خوب جمع کنید.
صرفا اینکه شما در اینترنت برای سایت خود تولید لینک کنید ، نه تنها کافی نیست ، بلکه اگر لینک ها دارای کیفیت و شرایط لازم نباشند ، نتیجه عکس خواهید گرفت و وبسایت شما در جستجوی گوگل سقوط می کند و حتی ممکن است کاملا محو شود.
برای این منظور ، اگر حرفه ای نیستید توصیه می کنم با فردی متخصص صحبت کنید. نکات بسیار فراوانی در داشتن لینک وجود دارد که از جمله می توان به نکات بی شمار و فوق العاده مهم در تولید لینک ، خرید بک لینک و سایت هایی که از آن ها لینک دریافت می کنید اشاره کرد. لازم نیست جهت دریافت اطلاعات یا مشاوره برای دریافت اطلاعات ( که معمولا بزرگواران عزیز فعال در ایران ، چندان خود را در این زمینه به روز نمی کنند ) بپردازید. کافیست گهگاهی سری به وبلاگ سئو بزنید و مطالب را مطالعه نمایید.
هرچه از داشتن لینک برای سئو و اهمیت و فواید و ضرر هایی که می توانند داشته باشند بگوییم ، کم گفته ایم. به علاوه این مطلب فقط یک معرفی کلی بوده که قصد باز کردن و موشکافی همه چیز را در همین ابتدای کار نداریم اما به شما قول می دهیم که هرچه در این باره می دانیم ، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. قول مردانه !
6- بررسی نتایج و عملکرد اقدامات انجام شده در سئو و آنالیز دائمی رتبه وبسایت
بررسی نتایج سئو برای بهبود رتبه در گوگل بسیاری این بخش را فراموش می کنند. آخرین و مهمترین بخش سئو چیست؟
” سئو ، کاری مستمر و دائم است.” این جمله ای است که زیاد می شنوید. من هم کاملا با آن موافقم. ممکن است اقدامات بسیار مناسب و بی نقص شما منجر به این شود که سایتی که سئو کرده اید ، در برهه ای از زمان باعث شود که رتبه بسیار مطلوبی دست پیدا کنید. اما یادتان باشد که رقبا همواره در تلاش برای باز پس گرفتن رتبه خود از شما هستند و همچنین افرادی که در رتبه های پایین تر هم بوده اند ، در ارتقای سطح سئو و بهینه بودن سایت خود ، می کوشند. پس اگر دست از کار بکشید ، عقب می افتید !
ابزار متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند برای کلمات کلیدی مختلف ، رتبه خود را در موتور های جستجو ببینید. با این وجود که تعداد زیادی از این ابزار رایگان هستند و به راحتی در دسترسند ، توصیه می کنیم تا خودتان به عنوان فرد متخصص ، چند روزی یک بار جستجوی کلمات کلیدی هدف سئوی خود را انجام دهید و رتبه خود را زیر نظر داشته باشید.
اگر دیدید که دارید پایین می روید ، هول نکنید ! ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و با خیالی راحت به بررسی موارد موجود و تاثیر گذار بپردازید. از اهمیت های بالا ( مانند لینک ها و محتوای سایت ) شروع کنید و همه چیز را بررسی کنید.

شاید:

  • لینک های شما ، کیفیت خود را از دست داده باشند.
  • محتوای رقبا رشد خوبی کرده باشد که گوگل آن را بهتر از مال شما بداند.
  • محتوای شما قدیمی شده باشد و مدت زیادی باشد آن را به روز نکرده اید.
  • مشکلی در سرور هاستینگ سایت شما اتفاق افتاده باشد که باعث شده باشد وبسایت شما برای مدتی از دسترس خارج شده باشد یا سرعت دسترسی به آن ، کاهش یافته باشد.

و بسیاری موارد دیگر.

“به خاطر داشته باشید که اگر روزی بالا بودید ، می توانید به بالا برگردید !”

این تمام موضوع نیست. در راستای ایجاد فضایی پویا ، رایگان و دوستانه و صمیمی برای اشتراک گذاری و بحث و تبادل نظر و انتقال دانسته ها در زمینه بهینه سازی سایت و سئو ، وبلاگ سئوی سایت استوری ، در تاریخ شنبه 28 فروردین سال 95 ، شروع به کار کرد. تمام سعی خود را می کنیم تا در راستای بهبود وضع دانش عمومی در زمینه سئو ، چیزی کم نگذاریم و در عین حال که از این راه در وبسایت سایت استوری کسب درامد می کنیم ، هیچ چیزی را فقط برای خودمان نمی خواهیم و معتقدیم که تبادل دانش ، باعث افزوده شدن به آن می شود.

از همه شما دوستان و فعالان در حوزه طراحی و بهینه سازی سایت ، مدیران مجموعه ها ، کسب و کار و تجارت ها در بخش های مختلف و همچنین علاقه مندان به یادگیری بیشتر و پیشرفت در مباحث طراحی و بهینه سازی سایت ، دعوت می کنیم که هرازگاهی سری به وبلاگ ما بزنید ، مطالب ما را بخوانید و اگر جیز بیشتری می دانید ، با ما به اشتراک بگذارید ؛ اگر جایی را اشتباه گفتیم ، با ما درباره آن بحث کنید و خلاصه در راستای پیشرفت همه جانبه سئو ، به کمک شما نیاز داریم.

سئو چیست؟(SEO)

بهینه سازی موتور جستجو، پروسه بهبود نمایش وب سایت، در نتایج موتورهای جستجوی ارگانیک، با ترکیب عناصر کلیدی در وب سایت می باشد. یک کمپین سئو موفق با انتخاب دقیق و برنامه ریزی شده کلمات کلیدی شروع می شود که در ترکیب با طراحی بهینه صفحه های وب، جایگاه سایت را در موتورهای جستجوگر برجسته می کند.

عملیات بهینه سازی موتور جستجو به دو زمینه کلی تقسیم می شود:

  1. بهینه سازی (سئو) در صفحه: بهینه سازی در صفحه شامل پروسه بهینه سازی عناصر داخلی وب سایت، مانند کدهای HTML، متن محتوا و عکس ها است.
  2. – بهینه سازی (سئو) خارج از صفحه: بهینه سازی خارج صفحه عمدتا به پیوند های پشتیبان اطلاق می شود – پیوند های پشتیبان (بک لینک ها) به معنی برقراری ارتباط (لینک) بین سایت ِدر حال بهینه سازی و سایر سایت های مرتبط میباشد.

خدمات SEO :

خدمات مختلفی برای بهینه سازی موتور جستجو تعریف می شود که هر کدام، در افزایش رتبه و شناخت کمبودهای وب سایت موثر است. بسته به اهداف و نیازهای وب سایت، ترکیب مناسبی از این خدمات باید انتخاب و برنامه ریزی شود.

تحلیل وب سایت با سئو:

بهینه سازی موتور جستجو می تواند تحلیل های وسیعی از نظر سطح، جزئیات و پیچیدگی وب سایت ارائه نماید. یک تحلیل ساده و چندصفحه‌ای می‌تواند مشکلاتی چون عنوان‌های جا افتاده و کمبود محتوای سایت را نمایان کند. و تحلیل‌های پیچیده‌تر و وسیع‌تر در مورد وب‌سایت‌ها، می‌تواند تحلیل‌هایی صد صفحه‌ای باشد که کوچک‌ترین نکات تاثیرگذار در رتبه‌یابی وب‌سایت از زیر ذره‌بین می‌گذراند.

سئو در صفحه:

پس از تحلیل وب‌سایت، بهینه‌سازی صفحه‌های وب، برای شاناسایی آسان‌تر در موتور جستجو، تکنیک‌هایی هستند که یک بازاریاب آنلاین، برای رفع مشکلاتی که در تحلیل‌های سئو نمایان شده است، به‌کار می‌گیرد.

سئو در صفحه، در حل مسائل بنیادین یک وب‌سایت، همچون عنوان‌ها، تیترها، محتوا، ساختار محتوا و ساختار ارتباطات داخل سایت، بسیار کارساز خواهد بود.

همانند تحلیل سئو، سئو در صفحه در سطوح ساده و پیشرفته قابل تعریف است.

در سطوح ساده، یک کمپین سئو در صفحه، می تواند به عنوان یک پروژه کوتاه مدت تعریف شود که در آن بازاریاب آنلاین، با توجه به  تحلیل‌های اولیه‌ای که از تحلیل سئو به دست آورده است، تغییرات لازم را انجام می‌دهد. در این سطح معمولا صفحه خانه و صفحات مهم وب سایت مورد تحلیل قرار می‌گیرد. در سطوح پیشرفته، بازاریاب با توجه به تحلیل‌های پیشرفته سئو، یک کمپین بلند مدت تعریف کرده و با توجه به تحلیل روند پیشرفت، تغییرات را انجام داده و نتایج را ارائه می‌دهد.

ایجاد پیوند (لینک):

ایجاد پیوند از خدمات داغ و بحث برانگیز روز، در صنعت بهینه سازی موتور جستجو می باشد. از آنجایی که پیوندهای پشتیبان (بک لینک) از حیاتی‌ترین عناصر بالا رفتن رتبه سایت هستند و در عین حال زمان‌بر و پرهزینه می باشد (با فرض با کیفیت بودن پیوندها)، بسیاری از شرکت‌های خدماتی، این سرویس‌ها را با قیمت‌های پایین برای جذب مشتریان بالقوه پیشنهاد می‌کنند. این گونه پیشنهادها برای ایجاد بک لینک‌های ضعیف شامل پیوند به سایت‌های مرجع با کیفیت پایین، ایجاد محتوای نامناسب و ایجاد اسپم‌ها می‌باشد و رتبه وب‌سایت را، تنها برای زمان کوتاهی بهبود می‌دهد.

برای ایجاد پیونهای مناسب باید بر روی کیفیت تمرکز کرد، نه کمیت. یک لینک با کیفیت بالا و محتوای درخور و متناسب به اندازه صدها لینک کیفیت پایین و ارزان می‌ارزد.

روند ایجاد پیوند همیشه بر پایه محتوای با کیفیت (مفید، جالب، سرگرم کننده، آموزشی) بوده است. زیرا اگر محتوای خوبی در وب‌سایت موجود نباشد، قانع کردن مخاطبان برای استفاده از آن بسیار سخت خواهد بود.

ایجاد محتوا برای سئو:

در حین ایجاد پیوند، محتوایی که در وب سایت قرار میگیرد نیز باید برای بهینه سازی در جستجو تدوین شود. محتوای مناسب سئو، محتوایی است که در ساختار خود از فرمول‌بندی‌های خاصی پیروی می‌کند که منجر به افزایش رتبه سایت از دید موتورهای جستجو می‌شود. برای رسیدن به این مهم، محتوا چه از لحاظ مفهومی و چه از لحاظ ساختار لغات قرار گرفته در آن باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

بهینه‌سازی کدنویسی:

بهینه‌سازی کدنویسی، از خدماتی است که در بالاترین سطح خدمات سئو قرار دارد. این سرویس که شامل بهبود کد نویسی HTML می شود به دو روش به بهبود رتبه یک وب سایت کمک می‌کند. اولا کدهای HTML را متناسب با زبان ماشین – که موتورهای جستجو از آن استفاده می‌کنند – بهینه می کند. دوما، زمان بارگذاری وب سایت را کاهش می‌دهد.

در سطوح پیشرفته، بهینه‌سازی کدنویسی علاوه‌بر سرویس‌های بالا شامل سرویس‌های مهم دیگری همچون: تحقیقات کلمات کلیدی، گزارشات تعیین رتبه، گزارشات ترافیکی و … می‌باشد.

نتایج سئو :

سئو  می تواند

سئو نمی تواند

ایجاد فضای مناسب برای موتورهای جستجو در وب سایت

ایجاد اشتیاق فراوان برای موتورهای جستجو که رتبه وب سایت را با هر کلمه کلیدی دلخواه افزایش دهند

افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی که از قبل به خوبی تحلیل شده اند، در بازه های زمانی ماهیانه و سالیانه

افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی رقابتی در چند هفته

افزایش رتبه وب سایت با استفاده از یک کمپین سئو با استراتژی مناسب و نیروی اجرایی کارآمد

افزایش رتبه سایت با استفاده از خدمات ارزان و بی کیفیت

برجسته نمودن وب سایت با ایجاد محتوای مناسب و ایجاد استراتژی مناسب ایجاد پیوند

برجسته نمودن وب سایت با استفاده از محتوایی که برادرزاده مدیر عامل نوشته است!

بهینه سازی ساختار نوشتاری وب سایت و انتخاب محتوای مناسب ایجاد پیوندهای داخلی وب سایت با توجه به کلمات کلیدی

بهینه سازی محتوای سایت با استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی و افزایش رتبه سایت با هر کلمه کلیدی دلخواه

سئو برای چه کسانی است؟

وضعیت

آیا سئو برای من مناسب است؟

تازه یک وب سایت راه اندازی کرده ام و به ترافیک بالا با هزینه بسیار پایین احتیاج دارم

خیر. شما باید بر روی استراتژی های با بازده کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید

وب سایت را تازه راه اندازی کرده ام و به اندازه یک سئو شش ماهه بودجه در نظر گرفته ام

شاید. تا موقعی که به دنبال افزایش رتبه در کلمات کلیدی با رقابت بالا نباشید

به دنبال انجام سئویی هستو که همان نتایج رقیبانم را به من بدهد

خیر. انجام همان کارهایی که رقیبان انجام می دهند شما را یک قدم از آنها عقبتر نگاه می دارد. در حالی که نیم نگاهی به کار رقیبان باید داشته باشید، استراتژی های مناسب خودتان را پیش بگیرید

می دانم که محتوا مهم است، اما وب سایتم را همین گونه که هست می خواهم

خیر. اگر در انجام تغییرات در وب سایت‌تان انعطاف‌پذیری پایین دارید، نمی‌توانید انتظار ارتقا رتبه در وب سایت را داشته باشید. اگر همان کارهایی را که در گذشته انجام می دادید پیگیری کنید، همان نتایج را می گیرید

تازه یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده ام، می خواهم رتبه بالا برای کلمه کلیدی ” فروشگاه اینترنتی” داشته باشم

خیر. همان گونه که یک فروشگاه داخل کوچه نمی تواند با عرضه همان محصول در داخل بازار رقابت کند، شما هم نمی توانید از سئو انتظار جادو داشته باشید

دوست من از خدمات یک شرکت سئو استفاده می کند که ماهانه در 500 سایت مرجع، مطرح می شود. من هم همان را می خواهم

خیر. بهینه سازی موتور جستجو به حجم ربط ندارد. آنچه دوست شما هزینه می کند، سرمایه گذاری بیش از اندازه است. و البته انجام سئو ارزان بدتر از نداشتن سئو است.

من کفش نمی فروشم، اما کلمه کفش در اینترنت بسیار جستجو می شود. می توانم از این کلمه کلیدی برای افزایش رتبه استفاده کنم؟

خیر. افرادی که کلمه کفش را جستجو می کنند، به دنبال کفش هستند. بنابراین استفاده از این کلمه برای شما ضد تبلیغ به حساب می آید.