علم سئو چیست؟
علم سئو که همان فارسی شده عبارت search engine optimization است در واقع همان ایجاد رابط کاربری بین مخاطب وب سایت و موتور های جست و جو گر است . کمتر کسی را خواهیم دید که در بخش وب فعال باشد ولی واژه سئو را نشنیده باشد.
در واقع میتوان به این شکل نیز عنوان کرد که ” بهینه سازی وب سایت یعنی تولید و مدیریت وب پیج هایی که نه تنها برای مخاطب بلکه برای موتور های جست و جو گر نیز قابل هضم باشد.
“البته نباید این نکته را فراموش کرد که هر سایتی که در نتایج برتر گوگل باشد سایتی سئو شده و پر مخاطب است . زیرا ممکن است یک وب سایت به صورت اسپم وار جز نتایج برتر گوگل باشد ولی از اعتبار خوبی بین مشتریان برخوردار نباشد. ”
به گفته حسین طالبی حقه :
علم سئو راضی نگه داشتن 3 گروه است :مخاطبان و مشتریان وب سایت ، موتور های جست و جو گر و در آخر صاحبان وب سایت
بهینه سازی یک سایت برای موتور های جست و جو گر شاید برای کاربران تازه کار رعایت چند اصول ابتدایی باشد ولی به نظر ما فقط رعایت چند نکته اولیه در وب سایت کفایت نمیکند زیرا تاکنون بالای 200 فاکتور سئو برای موتور های جست و جو گر مطرح شده است که روز به روز نیز بر تعداد این فاکتور ها افزوده میشود.
امروزه سئو دیگر مربوط به یک شغل منحصربفرد نمیباشد ، امروزه برای میزان قدرت یک  بیزینس دیگر نمیگویند : آدرس وب سایت شما چیست ؟ از شما میپرسند : آیا در موتور های جست و جو گر با کلمه ای رقابتی جزو نتایج برتر هستید ؟ دیگر از شما در مورد پیج رنکتان سوال نخواهند کرد پس این علم نیز دستخوش تغییرات میشود حال آنکه امروزه دیگر نباید فقط متکی بر وب سایت بود و باید به مخاطبان را از سوشیال نتورک ها به سمت سایت کشانید و آنها را تبدیل به مشتری نمود . به عبارت دیگر امروز به جای سئو وب سایت باید به سئو سوشیال روی آورد.

سئو به سبک سئو مسترز

اصول سئو وب سایت چیست ؟
خوب کاملا واضح است که برای شروع هر علمی مخصوصا سئو باید موازین آن را رعایت کرد. اما این ها در چه چیزهایی خلاصه میشوند :
این اصول سئو میتواند در بخش سئو cms های متفاوت باشد برای مثال سئو وردپرس یا سئو جوملا که البته نمیتوان به وردپرس cms گفت و بیشتر جنبه بلاگ دارد : )
این آموزش های میتواند در قالب لینک بیلدینگ اصولی باشد.
میتواند در بخش آنالیز بهینه سازی وب سایت باشد. که همه این بخش ها را به طور تخصصی تر در بخش اصول بهینه سازی وب سایت به توضیحات آن میپردازیم.
درنهایت همه این روند هایی که سپری میکنیم برای بهینه سازی در گوگل و بینگ است که از مهمترین موتورهای جست و جو گر و همچنین پربازدیدترین های دنیا هستند.
پس همانطور که به بررسی واژه سئو پرداختیم دیدم که حتی در یک صفحه نیز نمیتوان آن را به بیان کرد و خود شامل بخش های بسیار وسیعی است هم از دید مارکتینگ آنلاین میتوان به توضیح آن پرداخت و هم در این چند سالی اخیر میتوان با شبکه های اجتماعی آن را بیان کرد . پس راه بسیار است..
سئو اکسپرتز به شما پیشنهاد میکند اگر شما برای سئو وب سایت خود نیازمند یک مشاور و یک شرکت با تجربه میگردید زود قضاوت نکنید و با بررسی تمام جوانب شرکت سئو خود برای مجری در پروژه های سئو به عنوان مشاور سئو انتخاب نمایید.
بهتر است درباره سئو مسترز اطلاعات بیشتری در اختیار شما بگذاریم
لیست مشتریان سئو مسترز را نیز مشاهده نمایید و با رقبای دیگر مقایسه کنید.

هم اکنون از لینک زیر پکیج های سئو ما را مشاهده نمایید و با توجه به بودجه خود سرمایه گذاری در سایت را شروع کنید

مشاهده پکیج های سئو | قیمت سئو و بهینه سازی وب سایت

در پایان میتوان گفت که :
بهینه سازی وب سایت یک سرمایه گذاری موثر و بلند مدت است نه هزینه کردن کوتاه مدت ؛
در میزان سودهی سئو برای کسب . کار شما ، خود شما نقش دارید .

بهینه سازی سایت یا سئو سایت چیست؟
سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر ، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.
تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده است.


   سئو (search-engine-optimization(SEO روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند.
  سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.
  به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.
  سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

صحبت های بسیاری در مورد سئو و بهینه سازی وردپرس و تکنیک های آن انجام میشود اما در سالهای اخیر صحبت های زیادی پیرامون سئوی منفی یا همان negative SEO در دنیای اینترنت صورت گرفته است.
البته مفهوم سئوی منفی چیز جدیدی نیست ولی با سیاست های گوگل پررنگ تر از قبل شده است.
در این نوشته از مکانیک وردپرس، به بررسی سئو و بهینه سازی منفی پیپردازیم…

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

سئو منفی چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان. بنابراین هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است.

تقریبا همه ما میدانیم که گوگل با استفاده از الگوریتم های فوق پیشرفته خود میتواند به بررسی تمام لینک های موجود در فضای اینترنتی بپردازد. در نتیجه اگر لینک هایی که برای سایت خود کسب میکنیم میتوانند مشکلاتی بهمراه داشته باشند پس لینک هایی که دیگران به سایت ما نیز میدهند از این قاعده مستثنی نیستند، اینجاست که سئوی منفی وارد میشود.

در سال ۲۰۰۷ مت کاتس در مصاحبه ای با مجله ی Forbes اعلام کرد که از بین بردن جایگاه یک رقیب در نتایج گوگل با استفاده از لینک های مخرب غیر ممکن نیست ولی بسیار مشکل است. ما همواره تکنیک های جدید را دنبال میکنیم و به سرعت پادزهرهایی برای هرکدام تهیه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  7 ابزار کاربردی سئو در وردپرس

در اکتبر ۲۰۱۲ و با ارائه ی نسخه جدید پنگوئن، ابزار جدید در وبمستر گوگل با نام disavow tool معرفی شد. این ابزار به وبمستران اجازه میداد تا لینک هایی که از نظر خودشان برای سایت مناسب نیستند را به گوگل معرفی کنند تا در رتبه بندی نتایج آنها را در نظر نگیرد.

مت کاتس اعلام کرد که بیشتر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار نخواهند داشت ولی کسانی که وابستگی مالی زیادی به اینترنت و سایت خود دارند باید از هر روشی برای نگهداری آن استفاده کنند. در این زمان سئوی منفی کم کم به رسمیت شناخته شده بود و سایت های گوناگونی بدون آنکه دلیل شکست خود را بدانند با افت ناگهانی جایگاه در نتایج گوگل مواجه میشدند.

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

علائم سئو منفی چیست؟

نشانه هایی وجود دارد که یک وبمستر میتواند از طریق آنها رفتارهای مشکوک دیگران برای ایجاد سئوی منفی در سایت خود را شناسایی کند، برای اینکار شما باید ابزارهای مدیریتی مناسبی مانند وبمستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این نشانه ها به شرح زیر است:

  1. دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها
  2. لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص
  3. تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون
  4. دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره
  5. لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی

توجه: نکته مشترک میان همه موارد بالا، بی ارزش و اعتبار بودن آنها و از همه مهمتر قیمت پایین این گونه لینک ها می باشد. بطوریکه رقیب شما میتواند با هزینه ای اندک تعداد زیادی لینک نامناسب به سایت شما سرازیر کند.