مراحل بهینه سازی سایت

برای سئوی سایت باید بیش از 200 اقدام صورت گیرد. بعضی از این اقدامات باید همزمان با هم انجام شود و بعضی دیگر باید به ترتیب و بعد از تمام شدن اقدام قبلی روی سایت انجام گیرد. ولی به طور کلی می توان فرآیند بهینه سازی سایت را به 3 قسمت تقسیم کرد:

بهینه سازی کدها و ساختار سایت

بهینه سازی کد و ساختار سایت

آن چیزی که کاربر نهایی از سایت می بیند در واقع کدهای HTML و CSS و Javascript و به اصطلاح کد سمت کلاینت (Client Side) است. این کد از بخش هایی به اسم تگ ایجاد شده . تگ ها در واقع آجرهای ساختمانی هستند که کنار هم گذاشتن آنها باعث تولید ساختمان سایت می شود! یک سایت برای اینکه در رتبه های بالای جستجو قرار بگیرد باید دارای ساختار کد نویسی استاندارد و مورد تائید موتورهای جستجو باشد. یعنی همه کدهای نوشته شده سمت کلاینت به شکل استاندارد و صحیح نوشته شوند و از تگهای مهم سئو مثل Title , H1, H2 در هر صفحه به دقت استفاده نمود. بعضی تگ ها هم هستند که کاربر آنها را مستقیم روی صفحه نمی بیند و به اصطلاح متاتگ (Meta Tag) نام دارند که بعضی متاتگ ها بسیار مورد توجه موتورهای جستجو قرار دارند و باید به نحو صحیح در صفحات از آنها استفاده نمود.

ممکن است یک سایت ظاهری جذاب و مورد پسند کاربر داشته باشد ولی استانداردهای یک سایت بهینه از نظر گوگل را نداشته باشد. همچنین باید برای سئوی سایت سرعت بارگزاری یا لود صفحات را افزایش داد و سایت را سبک طراحی کرد و از تکنیک های کشینگ برای بارگزاری تصاویر و فایل های استایل خارجی استفاده نمود.

بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوای سایت

هیچ سایتی سئو نمی شود مگر اینکه از نظر کمی و کیفی دارای محتوای مناسب باشد. محتوا طلاست! این جمله معروفی است که همه طراحان وب و افراد درگیر در بهینه سازی و سئو به آن اذعان دارند. محتوا چیست؟؟ منظور از محتوا متن، تصویر، فایلهای مدیا (صوتی و ویدئو) می باشد. باید در تهیه محتوا روی کلمات کلیدی تمرکز کرد و در هر زمینه ای ابتدا همه کیوردهای مربوط به آن زمینه را از طریق موتورهای جستجو پیدا کرد و بعد با توجه به آنها به دنبال تولید محتوا رفت.

همچنین باید محتوای تولید شده را به شکل مناسب و منظم همراه با دسته بندی در صفحات مختلف سایت قرار داد. تمام صفحات باید دارای متن مناسب و تصویر باشد. همچنین در بارگزاری تصویر باید خصوصیات مهم مثل متن جایگزین ALT را وارد کرد و دقت نمود که تصاویر حالت ریسپانسیو سایت را بهم نزند.

باید در صفحات از متاتگ های مهم مثل دیکریپشن و کیورد و متاتگ های شبکه های اجتماعی مثل پلاس و توئیتر استفاده کرد.

بهینه سازی شبکه های اجتماعی Social Media Optimization

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

منظور از شبکه های اجتماعی سایت های فیسبوک، گوگل پلاس، توئیتر، لینکداین و … است. امروزه در فرآیند بهینه سازی سایت فعالیت در شبکه های اجتماعی حائز اهمیت است. هر سایتی باید در شبکه های اجتماعی مهم دارای صفحه اختصاصی باشد. اطلاعات سایت از قبیل لینک سایت و موضوع فعالیت و اطلاعات تماس باید در صفحه اختصاصی قید شود و تلاش شود تا تعداد بیشتری فالوور و لایک و کانکشن برای صفحه ایجاد کرد. باید در صفحه شبکه های اجتماعی محتوای سایت شامل متن، تصویر، فیلم، موشن گرافیک، اینفوگراف و … را به شکل مناسب اشتراک گذاری کرد. فعالیت در شبکه های اجتماعی باید منظم، مستمر و طولانی مدت باشد.

SEO WEbsite design nikoowebعبارت   SEO که مخفف Search Engine Optimization است، به معنی بهینه سازی وب سایت ها جهت موتور جستجو می باشد. یعنی به طور اصولی و بدون پرداخت هزینه، ترافیک را به سمت وب سایتی که طراحی کرده اید هدایت کنید. به دست آوردن درجه ای در بین ده نتیجه اول موتورهای جستجو، به طور معمول ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت میکند، چرا که بیشتر کاربران، همان صفحه اول نتیجه جستجو را مشاهده می کنند. در بهینه سازی وب سایت، مانند تبلیغات پولی، در موتورهای جستجو، هزینه ای جهت داشتن درجه بالاتر پرداخت نمی شود بلکه موتور جستجوهایی مانند google، bing، Yahoo و.. اگر محتوی وب سایت طراحی شده توسط شما را به آنچه که کاربر جستجو می کند، بیشتر نزدیک بدانند، درجه بالاتری به آن اختصاص خواهند داد.

در ادامه به مواردی که به ارتقای وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کنند، پرداخته شده است:
کلمات به کار رفته در سایت: اینکه شما در وب سایت خود از چه کلماتی استفاده کرده اید در اختصاص درجه بالاتر به وب سایت شما دارای اهمیت است. موتورهای جستجو، محتوی وب سایت شما را اسکن کرده و کلمات کلیدی آن را نزد خود نگه می دارد و وقتی که کاربری جهت جستجو، به موتور جستجو، مراجعه میکند، وب سایتی که بیشتر به درخواست کاربر نزدیک است را به وی معرفی می کند. پس در انتخاب کلمات کلیدی در وب سایت خودتان دقت کنید. کلمات پر کاربرد که چکیده هدف وب سایت است را در محتوی وب سایت به کار ببرید. به یاد داشته باشید، بیننده بیشتر در وب سایت، یعنی شانس بیشتر در موفقیت کسب و کار شما.
عنوان صفحات: عنوان صفحات برای موتورهای جستجو، دارای اهمیت هستند. بنابراین در سایتی که طراحی می کنید، باید عنوانی برای صفحات انتخاب کنید که با محتوی و هدف آن صفحه سازگار باشد و به طور خلاصه توصیف کننده آن صفحه باشد. این کار به اختصاص یافتن درجه بالاتر در موتورهای جستجو به شما کمک می کند. البته این بخش، در قسمت کد وب سایت طراحی شده توسط شما انجام می شود.
لینک ها: در بهینه سازی وب سایت ها جهت موتورهای جستجو، لینک ها دارای اهمیت هستند. هر چه از وب سایت های بیشتری به وب سایت طراحی شده توسط شما، لینک وجود داشته باشد، موتورهای جستجو، وب سایت طراحی شده توسط شما را مفیدتر می یابد. البته به یاد داشته باشید که اگر به جای استفاده واقعی از لینک ها، از طریق خرید و فروش لینک، بخواهید درجه بالاتری در موتور جستجو داشته باشید، موتورهای جستجو به آن پی خواهند برد.
کلمات به کار رفته در لینک: این نکته نیز در بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو دارای اهمیت است. برای مثال، اگر شما کلمه کتاب را به عنوان کلمه لینک خود استفاده کرده باشید و آن را به وب سایت آمازون، لینک داده باشید، موتورهای جستجو می فهمند که وب سایت آمازون درباره کتاب است.
سابقه خوب: در آخر، یکی دیگر از مواردی که به داشتن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، کمک می کند، خوشنامی و سابقه خوب است. محتوی تازه و به روز شده که به آن لینک های جدیدی نیز زده شده باشد، به موتورهای جستجو می فهماند که وب سایت طراحی شده توسط شما، به روز و پویا است

بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.

بک-لینک-چیست-و-در-بهینه-سازی-سایت-چقدر-مهم-است

گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

√ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
√ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
√ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
√ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
√ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
√ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

تبادل لینک جهت از یاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
شایان ذکر است در طراحی سایت اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.