سئو چیست ؟

کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل تکنیک‌های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌ های بالا در صفحات نتایج موتور‌

های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

تمام کسب کار های آنلاین , وب سایت ها نیاز به افزایش ترافیک و بالا بردن بازدید و رتبه ی گوگل دارند

از سال های 1994 تا 1998 سئو سایت پیچیدگی الان را نداشت چرا که سایت های موجود در اینترنت به 1000 عدد هم نمی رسیدند و زمینه فعالیت اکثر آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بود، لذا موتور های جستجوگر نظیر گوگل مشکل زیادی با شناسایی و درک محتوای آن ها نداشتند. اما از سال 1998 به بعد و افزایش سایت ها، موتور های جستجوگر تصمیم به طراحی الگوریتم ها و فاکتور هایی گرفتند تا سایت های را از نظر قدرت با یکدیگر رتبه بندی کنند تا بتوانند سایت قوی تر را بالای نتایج جستجو و سایت های ضعیف تر را پایین سایت های قوی تر به نمایش بگذارند. اولین الگوریتم گوگل الگوریتم کبوتر بود که توسط مدیران فعلی گوگل یعنی Larry Page و Surgery Brain طراحی شده بود. از آن زمان تا به حال تمامی وب سایت ها به دنبال بدست آوردن فاکتور های رتبه بندی موتور های جستوگر هستند تا در سدر نتایج به نمایش در آیند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند. سئو وب سایت یا بهینه سازی سایت یکی از خدماتی است که توسط تیم سئو فاکس انجام می شود.

سئو به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود، سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) سئو داخلی 30% و سئو خارجی 70% از فاکتور های رتبه بندی موتور های جستجوگر را تشکیل می دهند. سئو داخلی به طور کلی شامل موارد زیر می شود

  • تولید محتوا
  • استاندارد بودن قالب
  • لینک بیلدینگ داخلی
  • متاتگ ها

همانطور که می دانید الگوریتم گوگل با گذر زمان مدام در حال تغییر و تحول می باشد و با هر تغییر نیز قوانین جدیدی را برای بهینه سازی سایت تعریف می کند.یک سئو کار حرفه ای موظف است که با تمامی این تغییرات آشنایی داشته باشد و بر روی سایت اعمال نماید تا موتور جستجوی گوگل به آن سایت اهمیت دهد.اما با توجه به تغییرات مداوم گوگل مهمترین نکات سئو در سال 2018 چیست؟؟

 

استفاده از HTTPS

HTPPS گزینه ای است که در طراحی سایت موجب ایجاد امنیت بین داده هایی می شود که بین کاربر و سایت و سیستم مبادله می شود.تحقیقات نشان داده است که در سال جدید گوگل اهمیت زیادی برای امنیت سایت قائل می شود.هزینه ی متصل کردن یک سایت به htpps زیاد نیست اما شما با اینکار امنیت سایت خود را بسیار بالا می برید.این نکته نیز لازم به ذکر می باشد که در حال حاضر گوگل htpps را به عنوان یک گزینه برای بالا بردن رنکینگ سایت در نظر می گیرد.

استفاده از محتوای بلند

تحقیقات جدید حاکی از این قضیه است که گوگل به محتواهایی که دارای متون بلند در حدود 2000 کلمه می باشند اهمیت زیادی می دهد بنابر این تا حد امکان از متن های بلند و علمی و آموزشی در سایت خود استفاده نمایید.

کمک گرفتن از شبکه های اجتمایی برای جذب مخاطبین

حتما می دانید که امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در انتشار اطلاعات و معرفی شرکت ها و سازمان ها و مهمتر از همه سایت ها می باشند.شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی موجب برقراری ارتباط با مشتریان و کاربران خود شوید.امروزه شرکت های بزرگ و معتبر در شبکه های اجتماعی حضور گسترده و فعالی دارند.

bounce Rate سایت 

به نرخ فرار از یک سایت bounce rate سایت می گویند که هرچقدر این مقدار کمتر باشد برای سایت بهتر است.با توجه به تجربه ای که در بهینه سازی یک سایت در چند سایل اخیر دریافته اید می توانید دریابید که انجام چه فعالیت و به کارگیری چه المان هایی در سایت موجب کاهش bounce Rate سایت خواهد شد.

گرفتن ورودی از موبایل

زمانی که بازید سایت شما از طریق موبایل افزایش پیدا کند این نکته دریافت می شود که طراحی سایت ریسپانسیو به خوبی انجام شده است و این برای سایت شما بسیار خوب است و به این ترنیب گوگل به سایت شما اهمیت می دهد.

انتشار لینک از طریق محتوای خوب

شما می توانید از طریق محتوای درست کاری انجام دهید که دیگران با انتشار محتوا و متن های شما لینک های شما را نیز انتشار بدهند و این بهترین نوع لینک گرفتن برای سایت شما می باشد.