لینک های داخلی

در این بخش نگاهی به لینک های داخلی می اندازیم.

لینک داخلی چیست؟ خوب اگر روی چنین لینکی کلیک کنید به یکی از صفحات سایت خودتان می رسید. عملکرد لینک های داخلی بسیار مفید است. با استفاده از آنها شما میتوانید به سایتتان کمک کنید که قابلیت های بازخوردی خود در قبال کاربران و سطح کیفی بخش های مختلف خود را بالاتر ببرید.

لینک های داخلی میتواند به کابران کمک کند تا چارچوب کاری سایت شما و بخش های موردنظر خود را به خوبی دریابند.

لینک های داخلی کاربران را درون سایت شما نگه میدارد! خصوصا اگر محتوای لینک های داخلی بهم مرتبط باشند.

اگر خاطرتان باشد در بسیاری از مقالات در خصوص اهمیت مدت زمان حضور کاربران در سایت صحبت کردیم، لینک داخلی باعث میشود که این زمان افزایش یابد، یعنی کاربر برای یک موضوع که در نتایج جستجو بوده است به سایت شما مراجعه میکند اما با استفاده از لینک داخلی چند مقاله دیگر را نیز مطالعه میکند و این یعنی بازدید بیشتر و زمان ماندگاری بیشتر. همچنین نرخ بونس (درصدی از کاربران که به محض ورود به سایت آن را ترک میکنند) شما را کاهش میدهد.

لینک های داخلی به جستجوگر گوگل کمک زیادی می کنند که گوگل صفحات سایت شما را سریعتر ایندکس کند. ربات های گوگل که برای تعیین کیفیت محتوای شما به سایتتان وارد میشوند، راحتتر می توانند محتوای شما را راستی آزمایی کنند.

موتورهای جستجو می بینند که بعضی از صفحات داخلی به کررات توسط شما در محتوایتان لینک شده اند لذا پی میبرند که آن محتوا قطعا حاوی مطالب مهمی هستند.

قوانین حاکم برای لینک ها

برای آنکه رنک صفحات داخلی خود را به خوبی حفظ نمایید و دچار مجازات های گوگل نشوید از روش های زیر استفاده نمایید:

– لینک های بالای صفحه ارزش بیشتری نسبت به لینک های پایین صفحه دارند.

– در صورتی که دو لینک در صفحه سایت خود داشته باشید، لینک اول رنک قابل بهتری خواهد داشت

– لینک های خارجی رنک بهتری دارند تا لینک های داخلی

– لینک از دامنه های مختلف تاثیر بیشتری در رنک دارد تا لینک های بیشتر از یک دامنه

– لینک از داخل متن صفحات تاثیر بیشتری به نسبت لینک های منو و فوتر دارد

– متن لینک تاثیر بیشتری به نسبت alt تصاویر لینک شده دارد

– لینک در NoScript هیچ تاثیری در سایت ندارد

– تعداد زیاد لینک از سایت های خارجی به صفحه وب سایت شما لینک صفحه وب سایت شما را بالا می برد

– در هر صفحه بیشتر از 100 لینک خارجی نداشته باشید

– در صفحات سایت خود از منوهای حجیم فوتر هرگز استفاده نمایید

– از روش لینک سازی ویکی پدیا استفاده نمایید و فقط لینک های مرتبط را در صفحه لینک دهید

استفاده از این نکات باعث می شود تاثیر بهتری از لینک دهی خود بگیرید.

لینک سازی داخلی چه تاثیری بر سئو وب سایت دارد؟

لینک سازی داخلی یکی از ارزشمندترین ابزارهای (بخوانید سلاح!) سئو است. شاید بپرسید چرا؟ جواب ساده است، زیرا به سئوی سایت تان کمک می کند.

از آغاز راه اندازی گوگل تا امروز، الگوریتم رتبه بندی گوگل تغییرات فراوانی داشته است. راحت بگویم، امروزه گول زدن الگوریتم گوگل تقریباً غیر ممکن شده است.

اگر دقت کنید، وب سایت های ایرانی چند سالی است که به تولید محتوای مرتبط روی آورده اند و بالطبع فضای رقابتی خوبی در وب فارسی ایجاد شده است. همین پیشرفت الگوریتم گوگل بود که صاحبان وب سایت ها را مجبور به تولید محتوا و اتخاذ روش های سئوی کلاه سفید کرد.

با این حال هر سیستمی هر چقدر پیشرفته باشد، باز هم باگ ها و ایرادات ساده ای دارد. ساخت لینک داخلی یکی از این روش های ساده است که می تواند تحول بزرگی در رتبه وب سایت شما ایجاد کند. توجه داشته باشید لینک سازی داخلی به معنی دور زدن قوانین گوگل نیست، بلکه روش بسیار ساده ای برای بهبود وضعیت سئوی سایت است.

چگونه به صورت داخلی صفحات داخلی سایت را لینک دهی نماییم

 

Anchor text

با استفاده از anchor text واضح (کلمات مشخص شده و قابل کلیک در هر لینکی) میتوانید به بالابردن رنک خود در آن کلمات خاص کمک کنید. اگر میخواهیم این مقاله برای عبارت “راهنمای لینک داخلی” رنک پیدا کند بایستی با استفاده از anchor text های مشابه یا متفاوت در دیگر پستهایمان به آن لینک دهیم. اینکار به گوگل میگوید که این پست با کاربرانی که عبارت “راهنمای لینک داخلی” را جستجو کرده اند در ارتباط است.

برخی از سئوکاران توصیه میکنند که استفاده از anchor text مختلف برای اشاره به صفحه ای خاص، باعث میشود که گوگل آن را مشکوک تشخیص دهد که بنده هم تا حدودی آن را قبول دارم. لطفا بیش از حد از لینک های داخلی استفاده نکنید.

Hub pages

ممکن است اینگونه حس کنید که لینک دادن به صفحه ای هاب، میتواند به سایت شما کمک کند که در نتایج جستجو جایگاهی بدست آورد. صفحه هاب صفحه ای است که در مورد موضوع یا کلمه کلیدی خاصی است که میتواند صفحه تگ یا شاید یک دسته بندی باشد مانند صفحه آموزش سئو سایت ما.

این صفحه با محتوای جدید بروزرسانی میشود و لذا همیشه برای گوگل تازه و با ارزش تلقی میشود. به ذکر مثالی خوب از گراهام چارلتون میپردازیم: مقالات جدید معمولا مختصر هستند و در رنک جستجو بالا و پایین میشوند. با اینحال لینک کردن انها به صفحات هاب به گوگل کمک میکند دریابد که این مقاله بایستی برای کلمه کلیدی یا موضوعی خاص رنک پیدا کند.