بودن سایت خود ، می کوشند. پس اگر دست از کار بکشید ، عقب می افتید !
ابزار متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند برای کلمات کلیدی مختلف ، رتبه خود را در موتور های جستجو ببینید. با این وجود که تعداد زیادی از این ابزار رایگان هستند و به راحتی در دسترسند ، توصیه می کنیم تا خودتان به عنوان فرد متخصص ، چند روزی یک بار جستجوی کلمات کلیدی هدف سئوی خود را انجام دهید و رتبه خود را زیر نظر داشته باشید.
اگر دیدید که دارید پایین می روید ، هول نکنید ! ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و با خیالی راحت به بررسی موارد موجود و تاثیر گذار بپردازید. از اهمیت های بالا ( مانند لینک ها و محتوای سایت ) شروع کنید و همه چیز را بررسی کنید.

بهینه سازی یا سئو SEO سایت چیست؟


بهینه سازی یا سئو وب سایت یعنی مجموعه اقداماتی که باعث می شود وب سایت شما بهترین رتبه ممکن را در بین نتایج جستجو بدست آورد . مثلا فرض کنید شما صاحب یک شرکت “فروش و نصب آسانسور” هستید . مسلما مایل هستید کاربران با جستجوی عبارت “شرکت فروش آسانسور” , وب سایت شرکت شما را در صفحه اول گوگل ببینند .

برای این کار دو موضوع را باید مدنظر قرار داد :

  1. محتوای خوب  و ارزشمند وب سایت
  2. اقدامات مرتبط با برنامه نویسی وب سایت

مورد 1 وظیفه شماست ! باید سعی کنید مطالب غیرتکراری (کپی پیست نباشد) و خواندنی مرتبط با موضوع کاری خود را در سایت قرار دهید . شاید برایتان جالب باشد بدانید گوگل مدت زمانی را که  کاربران در وب سایت شما صرف می کنند را در نظر می گیرد . بنابراین هر چقدر که کاربران مدت زمان بیشتری را برای خواندن مطالب وب سایت شما صرف کنند به گوگل این پیام را می رسانند که این وب سایت حاوی مطالب ارزشمندی است .

مورد 2 وظیفه ماست! ازا نجایی که این مورد به مسائل برنامه نویسی ورود می کند , به یک مثال ساده و ملموس بسنده می کنیم . لطفا به آدرس های زیر توجه کنید:

www.example.com/posts/129

www.example.com/posts/elevator-cabin-price

هر دوی این لینک ها می تواند به یک صفحه اشاره کنند . اما برای لینک اول از یک شناسه (129) برای ادرس دهی استفاده شده و برای دومی از یک عبارت (elevator-cabin-price) استفاده شده است . اولی نه برای شما و نه برای موتورهای جستجو نظیر گوگل هیچ مفهومی ندارد . اما دومی چطور؟
بله , کاملا مشخص است که به مطلبی در مورد قیمت کابین آسانسور اشاره می کند  و این موضوع بسیار مهمی برای یک موتور جستجو است . بنابراین طراح سایت , لینک مطالب را به نحوی ساختاردهی می کند که در نهایت فرمی مشابه حالت 2 داشته باشد .

مثال بالا صرفا یک نمونه ساده از مجموعه اقدامات متعددی است که برای سئو کردن یا بهینه سازی یک وب سایت باید صورت پذیرد . موارد متعددی وجود دارند که برای کاربران قابل مشاهده نیست اما برای موتورهای جستجو بسیار مهم  و قابل بررسی هستند . کارشناسان ما از این موارد به خوبی آگاه اند و آنها را به دقت در طراحی وب سایت شما لحاظ خواهند کرد.

اگر صاحب وب لاگ و یا وب سایت هستید حتما عبارت SEO یا بهینه سازی موتور جستجو به گوشتان خورده است. SEO به مجموعه تغییرات جزئی در صفحات وب گفته می شود که باعث درک بهتر موتورهای جستجو از محتوای وب سایت ها و جمع آوری بهتر اطلاعات آنها می شود. در واقع SEO باعث گردآوری درست اطلاعات موجود در وب سایت و در نتیجه جذب بیشتر مخاطب از طریق موتورهای جستجو می شود. این روزها موسسه و شرکت های مختلفی بابت بهینه کردن وب سایت ها درآمدهای قابل توجهی بدست می آورند. در این مقاله که در بخش های مختلف منتشر خواهد شد روش های صحیح SEO را یاد خواهید گرفت.

اگرچه جمع آوری اطلاعات صفحات وب بصورت خودکار در موتورهای جستجو (گوگل، یاهو، بینگ و غیره) انجام می شود ولی در این مقاله به مباحثی خواهیم پرداخت که بکارگیری آنها باعث می شود موتورهای جستجو درک بهتری از صفحه های وب سایت شما داشته باشند و در نتیجه صفحه های وب سایت شما در نتایج جستجوی موتورهای جستجو در رتبه بهتری قرار گیرند.

SEO یا Search Engine Optimization معمولا شامل تغییرات جزئی می شود ولی این تغییرات کوچک ممکن است تاثیر قابل توجهی در رتبه و ترافیک جاری شده از موتورهای جستجو گردد. در دنیای امروزی وب، SEO جزء موارد اجتناب ناپذیر در وب سایت هاست. پس اگر صاحب وب سایت ویا وبلاگ و یا صفجه ای در اینترنت هستید و قصد دارید بهتر دیده و خوانده شوید این مقاله را از دست ندهید.

امروزه اطلاعات نادرست که بعضا تاثیر منفی در رتبه وب سایت ها دارد به وفور یافت می شود اما محتوای این مقاله براساس اطلاعات منتشر شده توسط گوگل، یاهو و بینگ و برخی وب سایت های معتبر مرتبط با SEO تامین شده است. به این ترتیب با خواندن این مقاله درک درستی از روش های صحیح SEO بدست خواهید آورد.

وب سایت و یا وب لاگ شما ممکن است کوچکتر و یا بزرگتر از مثال های ما باشد اما روش های SEO براساس بزرگی وب سایت تفاوتی نمی کنند.

 

سئو منفی چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هدفی جز بهبود جایگاه شما در کلمات کلیدی مشخص و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو ندارد، سئوی منفی فعالیت هایی عموما خارج از مجموعه شماست برای مقابله با موفقیت تان. بنابراین هر زمان شخصی تلاش کند که جایگاه شما را در نتایج جستجوی گوگل پایین بیاورد و از این طریق بازدید سایت شما را کاهش دهد در حال انجام سئوی منفی است.

تقریبا همه ما میدانیم که گوگل با استفاده از الگوریتم های فوق پیشرفته خود میتواند به بررسی تمام لینک های موجود در فضای اینترنتی بپردازد. در نتیجه اگر لینک هایی که برای سایت خود کسب میکنیم میتوانند مشکلاتی بهمراه داشته باشند پس لینک هایی که دیگران به سایت ما نیز میدهند از این قاعده مستثنی نیستند، اینجاست که سئوی منفی وارد میشود.

در سال ۲۰۰۷ مت کاتس در مصاحبه ای با مجله ی Forbes اعلام کرد که از بین بردن جایگاه یک رقیب در نتایج گوگل با استفاده از لینک های مخرب غیر ممکن نیست ولی بسیار مشکل است. ما همواره تکنیک های جدید را دنبال میکنیم و به سرعت پادزهرهایی برای هرکدام تهیه خواهیم کرد.

در اکتبر ۲۰۱۲ و با ارائه ی نسخه جدید پنگوئن، ابزار جدید در وبمستر گوگل با نام disavow tool معرفی شد. این ابزار به وبمستران اجازه میداد تا لینک هایی که از نظر خودشان برای سایت مناسب نیستند را به گوگل معرفی کنند تا در رتبه بندی نتایج آنها را در نظر نگیرد.

مت کاتس اعلام کرد که بیشتر سایت ها نیازی به استفاده از این ابزار نخواهند داشت ولی کسانی که وابستگی مالی زیادی به اینترنت و سایت خود دارند باید از هر روشی برای نگهداری آن استفاده کنند. در این زمان سئوی منفی کم کم به رسمیت شناخته شده بود و سایت های گوناگونی بدون آنکه دلیل شکست خود را بدانند با افت ناگهانی جایگاه در نتایج گوگل مواجه میشدند.

سئو و بهینه سازی منفی چیست؟

علائم سئو منفی چیست؟

نشانه هایی وجود دارد که یک وبمستر میتواند از طریق آنها رفتارهای مشکوک دیگران برای ایجاد سئوی منفی در سایت خود را شناسایی کند، برای اینکار شما باید ابزارهای مدیریتی مناسبی مانند وبمستر گوگل و یک آمارگیر دقیق و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. نمونه هایی از این نشانه ها به شرح زیر است:

  1. دریافت بک لینک از سایت های غیراخلاقی، سایت های شرط بندی و مشابه آنها
  2. لینک هایی با متن یکسان و از چند دامنه مشخص
  3. تعداد زیادی بک لینک از وبلاگ های غیر مرتبط و گوناگون
  4. دریافت تعداد زیادی لینک از دامنه های عجیب با آدرس هایی مانند .ru .cz .pl .biz و غیره
  5. لینک به سایت شما از انجمن و فروم های خارجی

 

  • 2