کیفیت محتوای خود را افزایش دهید

به طور قطع در سالیان گذشته راجع به درج محتوای با کیفت در نت شنیده اید. مخصوصا زمانی که بحث رنکینگ گوگل در میان باشد. در این جا این سوال پیش میاید که در تولید محتوای با کیفیت چه چیزهایی مهم است؟ و عجیب آنست که چطور یک ربات می تواند به کیفیت یک محتوا امتیاز دهد؟

مطمعنا سلیقه شخصی برای امتیاز دهی به یک محتوا آن چنان مورد اهمیت نیست. اما روش هایی وجود دارد که شما را آگاه میکند که آیا محتوای شما با ارزش است یا خیر. منظور از ارزش برای محتوا، برای کاربران شما است، نه فقط گوگل!

مهمترین فاکتور برای تولید یک محتوای با کیفیت این است که تولید آن با میبایستی با هدف استفاده کاربران صورت گیرد. نه گوگل و یا سایر موتورهای جست و جو. زیرا که گوگل روز به روز دارد از کلمات کلیدی که در محتوا وجود دارد فاصله میگیرد و تجربیات کاربران را مورد اهمیت قرار می دهد.

چطور محتوای بار ارزش تولید کنیم؟

1-استفاده صحیح از کلمات کلیدی: شما به عنوان نویسنده نباید صقحه نوشته تان را چر کنید از کلمات کلیدی. در واقع باید مطلبی بنویسید که کاربر سایت بتواند ارتباط خوبی را با آن برقرار کند و به نوعی مجذوب نوشته شما شود. این عمل در نهایت منجر به نگه داشتن کاربر در سایت شما می شود.

2-رعایت گرامر: حتما بعد از نوشتن مطلب چندین بار آن را ویرایش کنید تا اشکالات نگارشی آن برطرف شود. این عمل باعث میشود تا خواننده متن شما را راحت تر بخواند و بهتر بفهمد. شاید بگویید خب گوگل که متوجه اشکالات ویرایشی من نمیشود! اما شما نباید کاری کنید که محتوای تولیدی شما از نطر خواننده بی ارزش باشد.

3-خوانایی: به نظر اکثر کاربران حرفه ای ارزش دارد که شما متن نوشته شده خود را چندین بار از نظر سهولت در خواندن مورد ارزیابی قرار دهید. این امر باعث میشود درک مطب برای خواننده راحت تر شود. این مورد در رتبه بندی گوگل به روشنی اعمال نشده ولی باز هم تاکید میکنیم که ملاک کاربر شما است. یک افزونه مفید در این زمینه به اسم Yoast وجود دارد که اکثر کاربرای حرفه ای وردپرس از آن استفاده می کنندو این افزونه میزان خوانایی نوشته شما را مورد بررسی قرار میدهد و به شما میگوید که برای رفع آن چه کارهایی انجام دهید.

این افزونه چندین مورد را برای خوانایی مطلب شما در نظر میگیرد که نمومه ای از آن ها را به اختصار بیان میکنیم:

جملات خود را تا حد امکان کوتاه کنید. میبایستی حتما 75 درصد جملات نوشته شما کمتر از 20 کلمه باشد.

پارگراف ها را تا حد امکان کوتاه کنید و سعی کنید بیشتر از 150 کلمه نشود.

از گذشته حرف نزنید!! سعی کنید بیشتر از 10 درصد جملاتی که میسازید با فعل گذشته نباشد.

اگر از یک سرفصل برای بیان مطالب خود استفاده میکنید نباید تعداد کلمات زیرفصل شما از 300 کلمه تجاوز کند.

4-قالب بندی نوشته: از فضای سفید غافل نشوید: تا جایی که امکان دارد پارگراف هایتان را شکسته تر کنید. این امر باعث میشود مطالعه نوشته شما در گوشی های موبایل راحت تر شود ( توجه داشته باشید که 50 درصد بازدید های اینتزنت از طریق موبایل است). در حقیقت وضوح سبک نگارش و قالب نوشته شما از مواردی است که گوگل را راضی نگه میدارد.

-شروع یک پارگراف: حتما طوری برنامه ریزی کنید که موضوعی که قصد توضیح آن را دارید در پارگراف اول به شکل مناسبی قابل برداشت باشد.

-زیرعنوان: از زیر فصل ها به طور سازمان یافته استفاده کنید. h1 و h2 و … .

5-طول محتوا: هیچ گاه، تاکید میکنم هیچ گاه از این نکته غافل نشوید که طول نوشته شما حداقل باید 300 کلمه باشد. طی بررسی هایی که به وسیله Searchmetrics صورت گرفته، گوگل اکثرا به نوشته هایی تمایل دارد که خواننده مطالب بهتر و بیشتری را بیاموزد. زیرا اکه یک محتوای کوتاه به خوبی نمی تواند حق مطلب را ادا کند.