ایجاد بخش نظرات کاربران در طراحی سایت کاربردی می‌باشد. وجوداین بخش، باعث شود که ارتباط  بهتری با مخاطب برقرار شده و تولید‌کنندگان محتوا بتوانند از نظرات مخاطب خود آگاه  شوند و همچنین این بخش نظرات می‌توان با افزایش تعامل با کاربر اعتماد وی را جلب کند.

با اشتراک‌گذاری  انتقادات و پیشنهادات از سمت مخاطبان، می‌توان برای بهبود کسب و کار خود استفاده کرد. البته باید با پاسخ دادن به نظرات ثبت شده اعتمادسازی کرد، بنابراین، هر کس که به سئو سایت اهمیت می‌دهد، نباید این بخش را نادیده بگیرد.

تسلط مدیریت نظرات در بهبود یافتن مطالب سئو

لینک‌های کامنت nofollow باشد:

 اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، هر چند مبارزه با اسپم از رسالت‌های اصلی گوگل است.

گوگل همیشه سعی کرده است بهترین کیفیت را در نتایج خود داشته باشد و برای این که به هدف خود برسد، ناچار است همواره با اسپم و روش‌های اسپم مبارزه کند.

لینک‌های خروجی، رتبه صفحه را پایین می‌آورد و به رتبه‌بندی سایت صدمه می زند. بنابراین صاحبان سایت با تگ nofollow که در کامنت قرار داده می‌شود به گوگل و دیگر موتورهای جستجو می‌گویند که لینک اسپم را در محاسبات پیج رنک و شمارش تعداد لینک‌ها نادیده بگیرند.

می‌توانید به سادگی لینک‌های خروجی را از ابزار نظرات خود محدود کنید. این کار، اجازه نمی‌دهد دیدگاه‌ها کاربران را به وب‌سایت‌های بد یا خراب از سایت شما هدایت کنند.

مطمئن شوید که یک محتوای مفید، قابل اشتراک ایجاد کرده‌اید که افراد به گذاشتن نظر تشویق شوند. بنابراین ایجاد محتوای فوق‌العاده نقش هسته‌ای در سئو دارد. با افزایش تعداد دیدگاه‌ها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و در نتیجه بر روی سئو تأثیر مستقیمی می‌گذارد.

از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید: 

با پاسخ‌دهی به سئوالات و ایده‌های کاربران به تولید محتوای مفید بپردازید و از این طریق کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنید و همواره تعامل و اعتماد سازی بین کاربران و سایت خود ایجاد کنید.

با استفاده از Call to Action کاربران را برای دادن نظر به سمت خود جلب کنید:

 این فراخوان ،جملات امری هستند که از کاربران می خواهند عمل یا اقدام خاصی را انجام دهند. با استفاده از CTA می توانید تعامل بهتری با کاربران خود داشته باشید و به بهبود کیفیت مطالب سایت خود کمک کنید.

وجود بخش نظرات در سایت می‌تواند باعث شود که ارتباط بهتری با مخاطب برقرار شده و تولید کنندگان محتوا بتوانند از نظرات مخاطب خود مطلع شوند، همچنین نظرات کاربران نقش بسزایی در سئو سایت نیز دارد. به این دلیل که باعث می‌شود کلمات کلیدی جدیدی در سایت بوجود بیاید، محتوای مطالب افزایش یابد و موضوعات جدیدی مطرح شود. با گذاشتن بخش نظرات می‌توان با افزایش تعامل با کاربر اعتماد وی را جلب کرده و بنابراین رضایتمندی مشتری را افزایش داد. به طوریکه دیدگاه‌های ثبت شده در وبسایت می‌تواند به طور بالقوه بر مشتریان اثر گذارد. بنابراین می‌تواند در محتواهایی که در وبسایت تولید می‌شود از کاربران خواست که نظرات و یا پیشنهادات و انتقادات خود را به اشتراک بگذارند. با اشتراک‌گذاری این انتقادات و پیشنهادات می‌توان برای بهبود کسب و کار خود استفاده کرد. البته باید با پاسخ دادن به نظرات ثبت شده اعتمادسازی کرد، بنابراین وجود بخش نظرات بسیار ارزشمند است و هر کس که به سئو سایت اهمیت می‌دهد نباید این بخش را نادیده بگیرد.

درخواست نظر دهی از کاربران در پست ها

نظرات و مطالب بسیار حائز اهمیت هستند. ایجاد تعامل با کاربر می تواند اعتماد وی را جلب کند و میزان رضایتمندی او را افزایش دهد. به طور کلی نظرات و دیدگاه ها از دو جهت حائز اهمیت است:نظرات و دیدگاه های ثبت شده در وب سایت شما در بخش مطالب و یا محصولاتمی تواند به صورت بالقوه بر مشتریان اینترنتی شما اثر بگذارند.برخورداری از تعداد بیشماری نظرات در سایت هایی همچون گوگل پلاس و yelp می تواند بر سئو سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.با توجه به این مزیت ها توصیه می شود تا از مشتریان و کاربران خود بخواهید تا نظرات و انتقاداتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

پاسخ به نظرات کاربران

گاها افراد انتقادات و پیشنهادات خود را با شما به اشتراک می گذارند . در برخی از مواقع شما می توانید به صورت ایده آل از این انتقادات و پیشنهادات برای بهبود کسب و کار خود بهره ببرید. از این رو انتقادات و پیشنهادات ثبت شده در وب سایت شما بسیار با ارزش هستند و نباید آنها را نادیده بگیرید. علاوه بر این شما با جواب دادن به دیدگاه های ثبت شده در وب سایت خود می توانید اعتماد سازی کنید.  در زمینه پاسخ دهی به دیدگاه مخاطبان باید چند نکته را رعایت کنید:ابتدا باید در هنگام پاسخ دهی به نظرات ، از کاربر به خاطر ثبت دیدگاه تشکر کنید.رعایت ادب بسیار مهم است.پاسخ شما به دیدگاه ها باید مختصر و در عین حال جامع باشد.در برخورد با مشتری وب سایت ، در قالب یک دوست برخورد کنید نه یک فروشنده صرف.